Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Stravenky v práci máme, ale polovinu jejich hodnoty mi strhnou z výplaty. Radši bych měl tu polovinu peněz.

0 0
možnosti

Je to už více než deset let, co jsem se vrátil z dlouhodobého pracovního pobytu v zahraničí. Netušil jsem, že něco jako stravenky existuje. Při prvním nákupu v Tescu se zákaznice předemnou vytasila s nějakými papírky a dávala je pokladní. Já se fakt lekl, že v Česku byl zaveden nějaký lístkový systém, já ty lístky nemám a jak zaplatím. Později jsem zjistil o co jde a chápu zaměstnavatele, že to je pro ně (daňově) výhodné. A jako výhodné to připadá, ale jen připadá, i zaměstnancům. Vážení zaměstnanci, tyhle "peníze" se vám nepočítají do nemocenské, invalidního důchodu a nebudou se počítat do starobního důchodu. Že to je daleko? Nebojte, ono to přijde.

3 0
možnosti
Foto

Nevšiml jsem si jakéhokoliv omezení svobody stravenkami, pouze jste popsala nafrněný, ale neznalý pár, který se chtěl domoci něčeho, na co nemá právo.

Také v textu tvrdíte, že zaměstnavatel má pouze povinnost umožnit pauzu na oběd. I to je mimo a nepravdivé - zaměstnavatel musí zaměstnancům umožnit ve všech směnách stravování, což většina řeší stravenkami, když nemá možnost nějakého závodního stravování.

Já jsem pro zrušení papírových stravenek a rozšíření elektronických stravenek, což nepochybně nastane.

0 0
možnosti
Foto

,,Zrušte stravenky, bude víc svobody";-D Každý benefit pro zaměstnance jde do nákladů zaměstnavatele. Pro obě strany je to výhodné. Stát na to ani nedoplácí, ani na tom nevydělává. Je výhradně na obchodnících, zda je přijímat, či ne. V podstatě stejně projdou standard. postupem v ,,kolotoči" financí a obchodu od plateb až po zdanění v DPH. Stravenky byly svého času i ,,horkým" tématem páně Kalouska (zrušit, či zdanit). Dnes o nich raději mlčí, mohlo by jej to stát preference;-)

0 1
možnosti
Foto

Podobnou "fintou" je pojištění. Když zaměstnavatel zaplatí příspěvek na životní pojištění, je to pro něj výhodnější než zvýšit pracovníkovi mzdu. Stravenky jsou z toho samého těsta.

0 0
možnosti
Foto

Asi proto to zaměstnanci nechtějí, protože raději prachy na ruku, Všeználku:-/

1 4
možnosti

J85a44n 27R49á11ž

19. 10. 2017 13:18

Stravenky jsou jednou s legálních možností daňové optimalizace zaměstnaneckých příjmů.

5 0
možnosti
Foto

R^!!Výborný článek s obecnou platností.

2 2
možnosti

Mě jako zaměstnance, který jde do obchodu ve kterém se dá platit stravenkou nezajímá, že obchodník z toho nic nemá, stejně tak jako obchodníka nezajímá kolik já na stravenku doplácím. Má volbu platbu stravenkami zakázat, stejně jako já mám volbu odmítnout benefit.

1 1
možnosti
Foto

Stravenky vůbec nejsou určeny k placení v obchodech. To je umělé rozšíření.

3 0
možnosti

Sama jsem zaměstnanec a též pobírám stravenky. Je to příjemný benefit. Domnívám se ale společně s Vámi, že se v poslední době vytrácí jejich smysl. Za 45% jejich hodnoty dostanu stravenku ve výši 65 Kč. V Českém Krumlově, kam na obědy ze zaměstnání chodím, stojí meníčko od 80 Kč výš, v centru, kde pracuji kolem stovky, v bufetu od 95 Kč do 105 Kč za hlavní jídlo.Takže doplácím... Navíc plno restaurací poskytování poledních menu zrušila nebo značně omezila. 30 minut na cestu na oběd, na oběd samotný a návrat zpět do kanceláře rozhodně nestačí. Výhoda stravenek v tomto případě upadá...Osobně si ale raději dopřeji teplý oběd než svačinu z domova nebo kebab z občerstvení odnaproti, proto ke každé stravence vytahuji i hotové peníze. Takže asi ano, odbourejme stravenky a nahraďme je univerzálním platidlem. Ztrácí smysl...

1 2
možnosti

To je ale problém vašeho zaměstnavatele. V mnoha firmách dělají průzkum meníček a podle toho upravují hodnotu stravenek. Moje dcera má právě proto stravenky v hodnotě 90 korun. My máme třeba jen 60, ale vím, že to je problém mého zaměstnavatele a ne toho, že stravenky ztrácejí smysl.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS