Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

Toto už se řešilo mnohokrát a je třeba přijmout fakt, že ten systém je takto nastaven historicky. Dává vyšší váhu hlasu obyvatel méně lidnatých států oproti těm více lidnatým. Je sice historický, ale demokraticky změnit prakticky nejde, protože by to znamenalo změnit ústavu, a to by musely odhlasovat všechny státy, tedy i ty státy současným systémem zvýhodněné by si musely odsouhlasit vlastní znevýhodnění, což asi nelze čekat.

Kromě toho, přiznejme si upřímně jeden DŮLEŽITÝ BOD: pokud by volby dopadly obráceně, tedy na hlasy by vyhrál o 3 mil hlasů Trump, ale na volitele by zvítězila Clintonová, tak všude čteme, jak je ten systém geniální a jak zachránil mír a demokracii pro celý svět...

A mimochodem, podobná analogie funguje např. i v tenise - pokud prohraji zápas 6:0, 6:7 a 6:7, tak se také můžu stokrát rozčilovat, že jsem vyhrál více her, ale zápas jsem přitom stejně prohrál...

63 1
možnosti
SB

Mně to připomíná zase jinou situaci, jak mi jednou v dětství můj spolužák řekl:

"Vono není tak jednoznačný, kdo vyhrál, jestli ty, nebo já. Mat jsi sice dal ty mně, ale já mám vo jednu dámu, jednoho střelce a jednoho pěšce víc než ty."

27 0
možnosti
MC

Zklidněte hormony.Rv

31 0
možnosti
TB

Vaše starosti bych chtěl mít :-)

30 0
možnosti
  • Počet článků 139
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4036x
Mám ráda život, dlouhé letní večery a časná rána, která většinou nevidím. Hukot velkoměsta a klid lesní samoty. Důležité je nebrat se moc vážně, člověk pak nemůže být zklamaný. A k tomu trochu optimismu, protože nikdy nemůže být tak špatně, aby nemohlo být hůř.

Seznam rubrik